gyöngyök használata

Nézzük meg, hogyan használjuk a gyöngyöket a horgolmányainkon

Gyönyörű virágokat, álomcsapdákat, lampionokat, vagy más lakás dekorációkat készíthetünk csillogó gyöngyökkel, vagy akár fagolyócskákkal, fém zsinórvégekkel díszítve. Alkotásainknak csak a képzelet szabhat határt, ami, mint tudjuk, szerencsére végtelen. 
A legtöbb virág, amit készítek, a különböző színű, bimbós és kinyílt rózsaszálak. A szirmok és a levelek peremére átlátszó apró gyöngyöket helyezek el, és ez olyan hatást kelt, mintha harmatcseppek csillognának a rózsán. 
A szirmok és a levelek széleit rövidpálca és láncszem váltakozásával készítem, a gyöngyöket a rövidpálcák után helyezem el, tetszőleges mennyiségben. Vallom, hogy a kevesebb néha több, ezért általában három apró átlátszó gyöngyöt helyezek el minden szirom tetején. Egyszínű virág esetében, az utolsó sor horgolás előtt a fonalat elvágom és új hurokkal indítok. Az új szálra előzőleg felfűzöm a három szem gyöngyöt, amelyet így majd be tudok illeszteni a nekem tetsző helyre. Amennyiben pedig a szirmok széleit más színnel készítem, adott is a gyöngyök felfűzésének lehetősége. 
horgolásra buzdítás
Álomcsapdák, lampionok esetében is hasonló módon járhatunk el. Színváltásnál, vagy egyszínű munka esetében a horgolás megkezdése előtt érdemes felfűzni a szálra a kívánt mennyiségű és fajtájú gyöngyöket, hogy mikor a megfelelő helyre értünk a munkában, könnyedén el tudjuk helyezni az odaillő díszünket. Az álomcsapda összeállítása során, amikor a gyönyörű, finom pókhálónkat a karikára illesszük, akkor már a szükséges fonalmennyiséget biztosítva elvágjuk a szálat, és a végéről fűzzük fel a karika és a fonal találkozásához szánt golyókat, gyöngyöket, fém zsinórvéget. Az álomcsapda és a lampion összeállításáról külön bejegyzést fogok készíteni ide a Tudástárba, amikor majd meg tudom osztani veled ezeket a mintákat is. 
Kellemes kísérletezést a csillogó gyöngyök világában! 
horgolt rózsa
horgolt rózsa
horgolt rózsa
horgolt rózsa
horgolt rózsa

Copyright © minden jog fenntartva – Kész-Lőrincz Szilvia

Rólam

Szia, Szilvi vagyok
és segítek neked egyedi ajándékot készíteni. Ha pedig kevés az időd,
válassz a kész termékek közül.

Help