amigurumi figurák összevarrása

Nézzünk néhány technikát a karocskák, lábacskák felvarrására

Ez egy különösen kényes folyamat. Bevallom, a mai napig összeszorul a gyomrom, ha eljön az ideje. Nagyon fontos, hogy minden karocska, fülecske pontosan, szimmetrikusan illeszkedjen az összképhez. Számoljuk ezért mindig a szemeket, és pontosan ugyanoda illesszük a testrész párját, ahová az elsőt felvarrtuk. Ne aggódj, ha esetleg kezdőként egy káoszt látsz a kezedben, idővel és gyakorlással kialakul, hogy pontosan el tudd különíteni egymástól a szemeket és előre tudd, hogy hová kell beszúrnod a tűt. 
A biztonsági szemeket a figura közepétől számolva ugyanannyi szemre helyezzük el mindkét oldalon, és ugyanabban a sorban. 
Szemöldököt, szempillát, orrocskát és szájat is szimmetrikusan, a szemeket számolgatva ugyanoda varrjuk fel. 
A fej és a test összevarrásánál nagyon vigyázzunk, hogy mindig az egymással szemben lévő szemekbe öltsünk. Én varrás közben is folyamatosan számolom, hogy mindkét testrészen ugyanannyi szem legyen még hátra.  
A karokat, lábakat, füleket, farkincát érdemes gombostűvel a kívánt helyre illeszteni, és úgy megszemlélni, hogy tetszetős lesz-e a kész cukiság. A páros testrészek első felvarrásakor pontosan nézzük meg, hogy melyik sor melyik szemeiben varrunk, hogy a másik oldalon ugyanott tudjuk azt megismételni. 
Gondolkodóba ejthet bennünket, hogy egy-egy elkészült és felvarrott testrész után hová rejtsük el a maradék szálat. Sokat kísérleteztem én is vele, hiszen a cukiságnak stabilnak kell lennie, napi használat közben sem jöhet ki belőle sehol az elrejtett fonal. A legjobb módszer szerintem a következő:
A szálat mindig hagyjuk hosszúra. A varrás végeztével készítsünk erős csomót a szálra közvetlenül a horgolmány felületén. Készítsünk még két-három csomót egy-egy centivel feljebb a szálon. Vastag varrótűvel vezessük be a szálat a csomó alatti szemben keresztül a figura testén, hogy a csomóink fenn akadjanak a belsejében lévő tömőanyag között. A cukiságunk testének túlsó oldalán vágjuk el az előbukkanó szálat. Így láthatatlan lesz az eldolgozás, és elég stabil és tartós még kulcstartó, vagy gyerekjáték esetében is.
horgolásra buzdítás
A mai napig kiemelt helyen díszeleg életem első amigurumi figurája, amelyet most meg is osztok veled. Ha kezdő vagy, akkor vigasztalásképpen, hiszen valószínűleg ennél a “seholsemminincsahelyén” macinál Te sokkal szebbet csinálsz már. Ha pedig gyakorlott amigurumi horgoló vagy, akkor kérlek cukiságként tekints rá, és szeretettel jusson eszedbe róla a Te első figurád.  
Íme a már kicsit poros első mackóm: 
első amigurumi

Copyright © minden jog fenntartva – Kész-Lőrincz Szilvia

Rólam

Szia, Szilvi vagyok
és segítek neked egyedi ajándékot készíteni. Ha pedig kevés az időd,
válassz a kész termékek közül.

Help